VILLKOR OCH BESTÄMMELSER FÖR ONLINEBUTIKEN

WWW.BESTCANNABISSEEDS.SE

§ 1

ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

(1) Butiken www.bestcannabisseeds.se drivs enligt de principer som anges i dessa föreskrifter.

2. Föreskrifterna definierar villkoren för ingående och uppsägning av produktförsäljningsavtal och klagomålsförfarandet, samt typer och omfattning av tjänster som tillhandahålls elektroniskt av butiken www.bestcannabisseeds.se, reglerna för tillhandahållande av dessa tjänster, villkoren för ingående och uppsägning av avtal om tillhandahållande av tjänster elektroniskt.

(3) Varje kund är skyldig att följa bestämmelserna i dessa föreskrifter så snart han eller hon börjar använda de elektroniska tjänsterna i www.bestcannabisseeds.se Shop.

(4) I frågor som inte omfattas av dessa föreskrifter gäller bestämmelserna i:

4.1. lagen om tillhandahållande av elektroniska tjänster av den 18 juli 2002,

4.2. lagen om konsumenträttigheter av den 30 maj 2014,

4.3. lagen om lösning av konsumenttvister utanför domstol av den 23 september 2016,

4.4. civilrättslagen av den 23 april 1964 och andra relevanta bestämmelser i svensk lag.

§ 2

DEFINITIONER I DE ALLMÄNNA VILLKOREN

1. KONTAKTFORMULÄR - ett formulär tillgängligt på webbplatsen www.bestcannabisseeds.se som gör det möjligt för dig att skicka ett meddelande till Tjänsteleverantören.

2. REGISTRERINGSFORMULÄR - ett formulär tillgängligt på webbplatsen www.bestcannabisseeds.se som gör det möjligt att skapa ett Konto.

3. ORDER FORM - ett formulär som finns tillgängligt på webbplatsen www.bestcannabisseeds.se och som gör det möjligt att lägga en Order.

4. KUND - en Kund som avser att ingå eller har ingått ett Försäljningsavtal med Säljaren.

5. KONSUMENT - en person som gör en juridisk transaktion med näringsidkaren som inte är direkt relaterad till hans/hennes affärs- eller yrkesverksamhet. 6.

6. KONTO - en uppsättning resurser i Tjänsteleverantörens informations- och kommunikationssystem, märkta med ett individuellt namn (inloggning) och lösenord, där Kundens uppgifter samlas in, inklusive information om lagda Beställningar.

7) PRODUKT - en lös sak som finns tillgänglig i butiken eller en tjänst som är föremål för ett försäljningsavtal mellan kunden och säljaren.

8) Villkor - dessa regler och bestämmelser för butiken.

9. BUTIK - Tjänsteleverantörens webbutik som finns på www.bestcannabisseeds.se.

10. SÄLJARE, TJÄNSTELEVERANTÖR - Mariusz Burdzań som bedriver verksamhet under namnet PHU Mariusz Burdzań registrerat i Centralregistret för affärsverksamhet, med följande NIP-nummer: 9182132828 och REGON-nummer: 528091502, affärsplats och adress för service: ul. Grażyny 8/3, e-postadress: info@bestcannabisseeds.se.

11. ÅSIKTSYSTEM - Elektronisk tjänst som görs tillgänglig för kunder av tjänsteleverantören, vilket gör det möjligt för dem att publicera åsikter om produkter.

12. FÖRSÄLJNINGSAVTAL - Avtal om försäljning av en Produkt som ingås mellan Kunden och Säljaren via Butiken.

13. ELEKTRONISK TJÄNST - tjänst som tillhandahålls elektroniskt av Tjänsteleverantören till Kunden via Butiken.

14. Tjänsteanvändare - en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhet utan juridisk personlighet, som beviljas rättslig kapacitet enligt lag, som använder den elektroniska tjänsten.

15. BESTÄLLNING - Kundens viljeförklaring som utgör ett erbjudande om att ingå ett produktförsäljningsavtal med säljaren.

§ 3

INFORMATION OM PRODUKTER OCH BESTÄLLNING AV DESSA

1st Shop www.bestcannabisseeds.se bedriver detaljhandelsförsäljning av Produkter via Internet. 2. 

(2) Produkter som erbjuds i Butiken är nya, fria från fysiska och juridiska defekter och har lagligen introducerats på den svenska marknaden. 

(3) Informationen på butikens webbplatser utgör inte ett erbjudande i den mening som avses i lagen. Kunden, genom att placera en beställning, gör ett erbjudande om att köpa en viss produkt under de villkor som anges i dess beskrivning.

(4) Priset på produkten som visas på butikens webbplats anges i euro (EUR) och inkluderar alla komponenter, inklusive moms. Priset inkluderar inte leveranskostnader. 

(5) Priset på produkten som visas på butikens webbplats är bindande vid den tidpunkt då kunden gör beställningen. Priset kommer inte att ändras, oavsett prisändringar i butiken som kan inträffa för enskilda produkter efter att kunden har lagt en beställning.

Beställningar kan göras:

6.1 via webbplatsen med hjälp av Beställningsformuläret (Shop www.bestcannabisseeds.se) - 24 timmar om dygnet under hela året,

6.2 via e-post till: info@bestcannabisseeds.se,

6.3 per telefon på: +48 792045651.

(7) För att göra en beställning är kunden inte skyldig att registrera ett konto i butiken.

8. Villkoret för att göra en beställning i butiken av kunden är att läsa reglerna och bestämmelserna och acceptera dess bestämmelser när du gör en beställning.

(9) Butiken utför beställningar som görs från måndag till fredag under butikens arbetstid, dvs. kl. 07.00 till 15.00 på arbetsdagar. Beställningar som görs på arbetsdagar efter kl. 15.00, på lördagar, söndagar och helgdagar kommer att behandlas nästa arbetsdag.

(10) Säljaren försäkrar att de Produkter som säljs via Butiken har alla de certifikat, intyg och andra dokument som krävs enligt svensk lag och som bekräftar Produktens sammansättning och ursprung. 

(11) Säljaren försäkrar att alla Produkter som säljs via Butiken har godkänts för marknadsföring i Tjeckien, har tillverkarens och importörens märkningar, nödvändiga överensstämmelsemärkningar i enlighet med relevanta lagar och har köpts från auktoriserade enheter i enlighet med tillämpliga lagar.

(12) Säljaren förbehåller sig rätten att inte ansvara för oönskade biverkningar av Produkterna som orsakas av en individuell allergisk reaktion hos Kunden mot dess komponenter.

(13) Produkter på kampanj (försäljning) har ett begränsat antal enheter och beställningar kommer att utföras i den ordning de tas emot tills lagren av produkten är uttömda.

(14) Informationen på butikens webbplats är endast avsedd för informationsändamål och får endast användas i länder där köp, innehav eller odling av cannabis är tillåtet efter att ha uppfyllt de villkor som anges i lagen i det berörda landet.

§ 4

INGÅENDE AV ETT FÖRSÄLJNINGSAVTAL

(1) För att ingå ett Försäljningsavtal är det nödvändigt för Kunden att tidigare göra en Beställning med hjälp av de medel som tillhandahålls av Säljaren, i enlighet med artikel 3.6 och 3.8 i Villkoren.

(2) Efter att ha lagt en Order skall Säljaren omedelbart bekräfta dess mottagande.

3. Bekräftelsen av mottagandet av Beställningen skall omfatta:

3.1. bekräftelse av alla väsentliga delar av Ordern,

3.2. formulär för ångerrätt,

3.3. dessa Allmänna Villkor inklusive instruktioner om ångerrätt.

(4) Efter verifiering av Ordern ska Säljaren omedelbart bekräfta accept av Ordern för utförande genom att skicka ett e-postmeddelande. Bekräftelse av godkännande av Ordern för utförande, binder Kunden till sin Order.

(5) När Kunden har mottagit det e-postmeddelande som avses i punkt 4 i denna paragraf, ingås ett Försäljningsavtal mellan Kunden och Säljaren.

(6) Varje Försäljningsavtal kommer att bekräftas av ett inköpsbevis (skattekvitto), som kommer att bifogas Produkten och/eller skickas via e-post till Kundens e-postadress som anges i Beställningsformuläret.

§ 5

BETALNINGSMETODER

Säljaren tillhandahåller följande betalningsmetoder: 

1.1. betalning genom traditionell överföring till Säljarens bankkonto,

1.2. betalning via elektroniskt betalningssystem,

(2) Vid betalning med traditionell banköverföring ska betalningen göras till följande bankkontonummer: PL 85 1020 4900 0000 8702 3658 3527 BIC/SWIFT BPKOPLPW (PKO Bank Polski) I överföringens titel, skriv "Order No. ...".

(3) Vid betalning via ett elektroniskt betalningssystem ska Kunden göra betalningen innan Beställningen behandlas. Det elektroniska betalningssystemet gör det möjligt att betala med kreditkort eller snabb överföring från utvalda banker.

(4) Vid betalning mot leverans skickas försändelsen efter kontroll av att adressuppgifterna är korrekta. Kunden är skyldig att betala för beställningen och hämta produkten från leverantören.

(5) Kunden är skyldig att betala priset för Försäljningsavtalet inom 7 arbetsdagar efter att det ingåtts, om inte annat anges i Försäljningsavtalet.

(6) Vid val av de betalningar som beskrivs i punkterna 1.1 och 1.2 i denna paragraf skickas Produkten först efter att den har betalats.

§ 6

KOSTNAD, TID OCH METODER FÖR PRODUKTLEVERANS

(1) De kostnader för leverans av Produkten som ska betalas av Kunden fastställs under Beställningsprocessen och beror på valet av leveransmetod för den köpta Produkten.

2.2 Leveranstiden för Produkten består av tiden för färdigställande av Produkten och tiden för transportörens leverans av Produkten:

2.1 Tiden för färdigställande av Produkterna är mellan 1 och 3 arbetsdagar från:

(a) krediteringen av de pengar som betalats för Försäljningsavtalet till Säljarens konto, eller 

b) positivt godkännande av transaktionen av det elektroniska betalningssystemet eller

c) acceptans av Ordern för utförande av Säljaren i fall av val av kontant vid leverans.

2.2 Leveransen av Produkterna som är lös egendom av transportören sker inom den tidsram som deklareras av transportören, dvs. från 1 till 3 arbetsdagar från det att paketet skickas (leverans sker endast på arbetsdagar exklusive lördagar, söndagar och helgdagar).

(3) Produkter som köpts i butiken skickas nationellt och internationellt av ett kurirföretag.

(4) Om värdet på beställningen överstiger det tröskelvärde som anges på butikens webbplats, täcks leveranskostnaden av säljaren.

§ 7

PRODUKTREKLAMATION

1.1 Klagomål under garanti.

1.1 Grunden och omfattningen av säljarens ansvar gentemot kunden som är konsument under garantin som täcker fysiska och juridiska defekter anges i Civil Code Act av den 23 april 1964.

1.2 Anmälan om fel på Produkten och inlämnande av en lämplig begäran kan göras via e-post till: info@bestcannabisseeds.se eller skriftligen till adressen: ul. Grażyny 8/3 02-548 Warszawa

1.3 I ovan nämnda skriftliga eller elektroniska meddelande ska så mycket information och omständigheter som möjligt om föremålet för klagomålet tillhandahållas, särskilt typ och datum för förekomsten av oegentligheten och kontaktuppgifter. Den information som lämnas kommer att avsevärt underlätta och påskynda säljarens hantering av klagomålet.

1.4 För bedömning av fysiska defekter i Produkten ska den levereras till adressen: ul. Grażyny 8/3 02-548 Warszawa

1.5 Säljaren ska svara på Kundens begäran omedelbart, senast inom 14 dagar från dagen för inlämnandet av klagomålet.

1.6 I händelse av ett klagomål från en kund som är konsument - underlåtenhet att överväga klagomålet inom 14 dagar efter dess inlämnande är liktydigt med att acceptera det. I samband med ett berättigat klagomål från en kund som är konsument täcker säljaren kostnaderna för insamling, leverans och ersättning av produkten med en felfri produkt.

1.7 Svaret på reklamationen ges på papper eller på annat varaktigt medium t.ex. via e-post eller SMS.

§ 8

ÅNGERRÄTT

(1) En Kund som också är Konsument och som ingått ett distansavtal får, om inte annat följer av punkt 10 i denna paragraf, frånträda avtalet utan angivande av skäl genom att inom 14 dagar lämna ett meddelande om detta. För att uppfylla denna tidsfrist är det tillräckligt att skicka en ångerförklaring som gjorts tillgänglig av butiken. 

(2) I händelse av återkallelse av avtalet anses försäljningsavtalet vara oavslutat och konsumenten är skyldig att returnera produkten till säljaren eller tillhandahålla den till en person som är auktoriserad av säljaren att ta emot den omedelbart, men senast 14 dagar från det datum då han eller hon drog sig ur avtalet, såvida inte säljaren erbjöd sig att hämta produkten själv. Att skicka tillbaka Produkten före tidsfristen ska vara tillräckligt för att uppfylla tidsfristen.

(3) Vid frånträde av Försäljningsavtalet ska Produkten returneras till adressen: Grażyny 8/3 02-548 Warszawa

4. Konsumenten är ansvarig för eventuell minskning av Produktens värde till följd av användning av Produkten utöver vad som är nödvändigt för att fastställa Produktens art, egenskaper och funktion. För att kunna fastställa Produkternas art, egenskaper och funktion bör Konsumenten hantera och inspektera Produkterna endast på samma sätt som han/hon skulle kunna göra i en stationär affär.

(5) Med förbehåll för punkterna 6 och 8 i denna paragraf ska Säljaren återbetala Produktens värde plus leveranskostnaderna med samma betalningsmetod som Konsumenten använt, såvida inte Konsumenten uttryckligen har samtyckt till en annan återbetalningsmetod som inte medför några kostnader för Konsumenten. Med förbehåll för punkt 7 i denna paragraf ska återbetalningen göras omedelbart och senast inom 14 dagar från det att Säljaren har mottagit meddelandet om frånträde av Försäljningsavtalet.

(6) Om Konsumenten har valt ett annat leveranssätt för Produkten än det billigaste ordinarie leveranssättet som erbjuds av Butiken, är Säljaren inte skyldig att ersätta Konsumenten för de extra kostnader som han eller hon har ådragit sig.

(7) Om säljaren inte har erbjudit sig att själv hämta varan hos konsumenten, får säljaren hålla inne återbetalningen av betalningar som mottagits från konsumenten tills han får tillbaka varan eller bevisar att den har returnerats, beroende på vilken händelse som inträffar först.

(8) Konsumenten som frånträder köpeavtalet i enlighet med punkt 1 i denna paragraf ska endast bära kostnaderna för att returnera produkten till säljaren.

(9) Den fjortondagarsperiod inom vilken konsumenten kan frånträda avtalet ska beräknas från den dag då han tog produkten i besittning, och när det gäller tjänster från den dag då avtalet ingicks.

(10) Rätten att frånträda ett distansavtal ska inte gälla för konsumenten i fråga om ett försäljningsavtal:

10.1 där föremålet för prestationen är en icke-refabricerad vara som tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller som tjänar till att tillfredsställa hans/hennes individualiserade behov,

10.2 där föremålet för prestationen är en vara som levereras i en förseglad förpackning som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte kan returneras efter öppnande, om förpackningen har öppnats efter leveransen,

10.3 där föremålet för prestationen är saker som efter leverans, på grund av sin natur, blir oskiljaktigt fästa vid andra saker,

10.4 om föremålet för prestationen är en tjänst, om säljaren har utfört tjänsten i sin helhet med uttryckligt samtycke från konsumenten som informerades innan prestationen påbörjades att han efter säljarens prestation kommer att förlora sin ångerrätt,

10.5 där föremålet för prestationen är en vara som är lättfördärvlig eller har kort hållbarhetstid.

11. Säljaren och Kunden skall ha rätt att frånträda Försäljningsavtalet om den andra avtalsparten inte fullgör sin skyldighet inom en noga angiven tidsperiod.

§ 9

TYP OCH OMFATTNING AV ELEKTRONISKA TJÄNSTER

1.1 Tjänsteleverantören gör det möjligt att via Butiken använda Elektroniska tjänster såsom: 

1.1. ingående av Produktförsäljningsavtal,

1.2 Upprätthållande av ett Konto i Butiken, 

1.3. betygssystem,

1.4. skicka meddelanden via kontaktformuläret.

(2) Tillhandahållandet av Elektroniska tjänster till Kunden i Butiken är föremål för de villkor som anges i Villkoren.

(3) Tjänsteleverantören har rätt att placera reklaminnehåll på butikens webbplats. Sådant innehåll utgör en integrerad del av butiken och det material som presenteras där.

§ 10

VILLKOR FÖR TILLHANDAHÅLLANDE OCH INGÅENDE AV AVTAL OM TILLHANDAHÅLLANDE AV ELEKTRONISKA TJÄNSTER

(1) Tjänsteleverantörens tillhandahållande av elektroniska tjänster som avses i § 9.1 i föreskrifterna är kostnadsfritt.

2. den period för vilken avtalet ingås: 

2.1. Avtalet om tillhandahållande av Elektroniska tjänster som består i att möjliggöra att Beställningen läggs i Butiken ingås för en bestämd tidsperiod och avslutas när Beställningen läggs eller när Kunden upphör att lägga den.

2.2. Avtalet om tillhandahållande av Elektroniska tjänster som består i att upprätthålla ett Konto i Butiken ingås för en obestämd tidsperiod. Avtalet ingås när Kunden skickar det ifyllda Registreringsformuläret.

2.3. Avtalet om tillhandahållande av en Elektronisk tjänst som består av användning av Betygssystemet ska ingås på obestämd tid och ska upphöra så snart Kunden lämnar ett yttrande eller upphör att använda denna tjänst.

2.4. Avtalet om tillhandahållande av en Elektronisk tjänst som består av möjligheten att skicka ett meddelande till Tjänsteleverantören via Kontaktformuläret ingås för en bestämd tidsperiod och avslutas så snart meddelandet skickas eller Tjänstemottagaren slutar att skicka det.

3 Tekniska krav som krävs för att arbeta med det teleinformationssystem som används av Tjänsteleverantören: 

3.1. En dator (eller mobil enhet) med tillgång till Internet,

3.2. tillgång till elektronisk post

3.3. webbläsare,

3.4. aktivering av cookies och Javascript i webbläsaren.

(4) Kunden är skyldig att använda butiken på ett sätt som är förenligt med lag och moral, med hänsyn till respekt för personliga rättigheter och immateriella rättigheter för tredje part.

5. Kunden är skyldig att ange uppgifter i enlighet med fakta.

(6) Kunden är förbjuden att tillhandahålla olagligt innehåll.

§ 11

KLAGOMÅL I SAMBAND MED TILLHANDAHÅLLANDE AV ELEKTRONISKA TJÄNSTER

(1) Klagomål som rör tillhandahållandet av elektroniska tjänster via butiken, kan kunden skicka via e-post till följande adress: info@bestcannabisseeds.se.

(2) I det ovannämnda e-postmeddelandet, vänligen ange så mycket information och omständigheter som möjligt som rör ämnet för klagomålet, särskilt typ och datum för förekomst av oegentligheter och kontaktuppgifter. Den information som tillhandahålls kommer att avsevärt underlätta och påskynda Tjänsteleverantörens behandling av klagomålet.

(3) Tjänsteleverantören ska behandla klagomålet omedelbart, senast inom 14 dagar från dagen för meddelandet.

(4) Tjänsteleverantörens svar på klagomålet ska skickas till Kundens e-postadress som anges i klagomålet eller på något annat sätt som tillhandahålls av Kunden.

§ 12

VILLKOR FÖR UPPSÄGNING AV AVTAL OM TILLHANDAHÅLLANDE AV ELEKTRONISKA TJÄNSTER

1.1 Uppsägning av avtal om tillhandahållande av Elektroniska tjänster:

1.1 Ett avtal om tillhandahållande av en Elektronisk tjänst av kontinuerlig och obestämd natur (upprätthållande av ett Konto) kan sägas upp.

1.2 Kunden kan säga upp avtalet med omedelbar verkan och utan att ange skäl genom att skicka ett relevant meddelande via e-post till följande adress: info@bestcannabisseeds.se.

1.3 Tjänsteleverantören får säga upp avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster av kontinuerlig och obestämd natur i händelse av att kunden bryter mot villkoren, särskilt när han/hon tillhandahåller innehåll av olaglig natur, efter en ineffektiv föregående begäran om att upphöra med överträdelser med fastställande av en lämplig tidsperiod. I ett sådant fall upphör avtalet att gälla 7 dagar efter det att avsikten att säga upp avtalet har tillkännagivits (uppsägningstid).

1.4 Uppsägning leder till att det rättsliga förhållandet upphör med verkan för framtiden.

(2) Tjänsteleverantören och Kunden kan när som helst säga upp avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster genom ömsesidig överenskommelse mellan parterna.

§ 13

IMMATERIELL EGENDOM

1) Allt innehåll som publiceras på webbplatsen www.bestcannabisseeds.se skyddas av upphovsrätt och (med förbehåll för § 13.3 och de element som publiceras av tjänstemottagarna, används under licens, överföring av upphovsrätt eller tillåten användning) tillhör PHU Mariusz Burdzań, 8/3 Grażyny Street, NIP: 9182132828, REGON: 528091502. Tjänstemottagaren ska vara fullt ansvarig för skador som orsakas tjänsteleverantören, till följd av användning av något innehåll på webbplatsen www.bestcannabisseeds.se, utan samtycke från tjänsteleverantören.

All användning av någon, utan uttryckligt skriftligt medgivande från Tjänsteleverantören, av något av de element som utgör innehållet på webbplatsen www.bestcannabisseeds.se utgör ett intrång i upphovsrätten som tillhör Tjänsteleverantören och resulterar i civilrättsligt och straffrättsligt ansvar.

(3) Alla handelsnamn, produktnamn, företagsnamn och deras logotyper som används på Shop-webbplatsen på www.bestcannabisseeds.se tillhör sina ägare och används endast för identifieringsändamål. De kan vara registrerade varumärken. Allt material, alla beskrivningar och bilder som presenteras på butikens webbplats www.bestcannabisseeds.se används i informationssyfte.

§ 14

SLUTBESTÄMMELSER

(1) Avtal som ingås genom Butiken ingås i enlighet med svensk lag.

(2) Om någon del av Villkoren är oförenlig med tillämplig lag, ska de relevanta bestämmelserna i svensk lag gälla istället för den omtvistade bestämmelsen i Villkoren.

(3) Eventuella tvister med anledning av Försäljningsavtal mellan Butiken och Konsumenter ska i första hand lösas genom förhandling, med avsikten att lösa tvisten i godo, med beaktande av lagen om utomrättslig reglering av konsumenttvister. Om detta inte skulle vara möjligt, eller skulle vara otillfredsställande för någon av parterna, ska tvister lösas av behörig allmän domstol, i enlighet med punkt 4 i denna paragraf.

(4) Alla tvister som uppstår mellan tjänsteleverantören och kunden (kunden) som också är en konsument ska överlämnas till de behöriga domstolarna i enlighet med bestämmelserna i civilprocesslagen av den 17 november 1964.

(5) En kund som är konsument ska också ha rätt att använda sig av tvistlösning utanför domstol, i synnerhet genom att, efter att klagomålsförfarandet avslutats, lämna in en begäran om medling eller en begäran om att ärendet ska behandlas av en skiljedomstol. Konsumenten kan också få kostnadsfri hjälp av en konsumentombudsman i distriktet (kommunen) eller en social organisation vars lagstadgade uppgifter omfattar konsumentskydd. Utomrättslig reglering av anspråk efter klagomålsförfarandet är kostnadsfri.

(6) För att lösa en tvist i godo kan konsumenten i synnerhet lämna in ett klagomål via plattformen ODR (Online Dispute Resolution), tillgänglig på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Följ oss på Facebook